3 rzeczy, na które trzeba zwrócić uwagę wynajmując powierzchnię biurową

3 rzeczy, na które trzeba zwrócić uwagę wynajmując powierzchnię biurową

Rynek powierzchni biurowych pomimo pandemii covid-19 wciąż ma się dobrze. Kolejni inwestorzy budują budynki biurowe, a międzynarodowe firmy chętnie tworzą swoje siedziby w prestiżowych dzielnicach biznesowych. Od kilku lat miejsce pracy jest czymś więcej niż przestrzenią do pełnienia obowiązków zawodowych. Znaczenie ma nie tylko otoczenia pracownicze, lecz także przestrzeń biurowa, która powinna być nowoczesna i funkcjonalna, tak by zwiększała komfort pracy. Poniżej przedstawiamy 3 rzeczy, na które należy zerknąć, chcąc pracować w przyjaznym środowisku.

Stosunek ceny do jakości powierzchni

Jeśli atrakcyjna powierzchnia jest dostępna za niebywale niskie pieniądze, to może to być podejrzane. Zanim zdecydujemy się wykorzystać „okazję”, warto dokładnie sprawdzić, z jakich przyczyn koszty wynajmu są tak niskie. Przede wszystkim należy sprawdzić samą wielkość przestrzeni. Na miejscu może się okazać, że reklamowana wielka powierzchnia w rzeczywistości jest małą klitką, niespełniającą potrzeb. Jeśli firmie zależy na funkcjonalności, to nie należy ograniczać się w kwestii przestrzeni. Duża przestrzeń umożliwia wprowadzić zmiany funkcjonalne w przyszłości, gdy firma na przykład będzie się zmniejszać lub rozrastać pod kątem kadry pracowniczej. Takie możliwości są bardzo wygodne i pozwalają na dostosowywanie charakteru firmy zgodnie z jej obecnym modelem biznesowym.

Przestrzeń zgodna z restrykcyjnymi przepisami BHP

Dobra przestrzeń to przede wszystkim taka, która jest bezpieczna. Instalacje są najwyższej jakości, a powierzchnia jest chroniona potrzebnymi urządzeniami, wykrywającymi dym i inne zagrożenia. W kontekście przepisów BHP każdy pracownik powinien mieć swoją indywidualną przestrzeń, pozwalająca sprawnie działać w obszarze zawodowym. Przyjmuje się, że pracownik musi dysponować minimum 2 m2 podłogi. Gdzie znaleźć dobre biuro do wynajęcia? Wrocław jest przykładem miasta, w którym zlokalizowane są budynki biurowe oferujące najlepsze warunki do pracy.

Energooszczędne oświetlenie

Przepisy BHP stanowią także, że w pomieszczeniach biurowych musi być dostęp do oświetlenia. Obecnie w prestiżowych budynkach ze względów ekologicznych stosowane jest oświetlenie LED-owe. Tradycyjne świetlówki poszły już do lamusa.

Zapewnienie białego światła jest cenione, jednak najważniejsze jest oświetlenie dzienne. Z tego względu najlepsze budynki biurowe mają prawie całkowicie szklane fasady. Takie rozwiązanie również przekłada się na oszczędność, ponieważ gdy pracownicy mają dostęp do światła dziennego, po prostu nie włączają światła sztucznego i nie generują rachunków za prąd.